Zelf aan de slag IkbenVIP Informatie


English, please use Google Translate (in the right corner of this page).


Komt u regelmatig bij de praktijkondersteuner?

Met de app IkbenVIP (mobiele telefoon of tablet) en het webportaal (laptop of PC) stuurt u veilig een bericht. 
Ook kan u het Gezondheidsplan inzien dat u samen met de praktijkondersteuner heeft gemaakt. 
En meet u uw bloeddruk of glucose thuis? In de app kunt u de uitslag registreren.

Hoe kan ik met IkbenVIP gaan werken?

  • U heeft een smartphone of tablet nodig met toegang tot het internet
  • U spreekt met de huisartsenpraktijk af dat u de app gaat gebruiken
  • U download de app ‘Calculus VIP’ op uw smartphone of tablet
    • Stap 1: Ga op uw smartphone of tablet naar de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone/iPad).
    • Stap 2: Klik op de zoekbalk en typ in ‘Calculus VIP’
    • Stap 3: Selecteer de app ‘Calculus VIP’.
    • Stap 4: Klik op ‘Downloaden’ of ‘Installeren’. Sla eventuele betaalvragen over: deze app is gratis in gebruik.
    • Stap 5: Als de app gedownload is, kunt u klikken op ‘Openen’.
    • Stap 6: Sluit na het installeren de app. U kunt bij de praktijkondersteuner de app laten activeren.

Instructievideo koppelen app:

Voor meer informatie klik hier

Voorkom dat u voor niets op de praktijk komt voor het activeren van de Calculus VIP App:

  • Als u de app ‘Calculus VIP’ niet kunt vinden in de Google Playstore of als u de melding krijgt ‘Uw apparaat is niet compatibel met deze versie’, dan kunt u de app helaas niet gebruiken op uw toestel. De software van uw toestel is dan te oud en de veiligheid kan niet worden gegarandeerd. Indien u een ander toestel heeft, zoals een tablet, dan zou u kunnen proberen of u de app hierop wel kunt installeren. 
  • Per toestel kan voor één persoon de app worden geactiveerd. Voor twee personen zijn dus twee toestellen nodig waarop de app is geïnstalleerd. 
  • De praktijk activeert nu nog niet de app voor mantelzorgers. Dit kan wel, maar er is bewust voor gekozen om eerst te starten met het activeren van de app voor patiënten zelf.



Uitgelicht
Nieuw telefoonsysteem per 14 december
Nieuw telefoonsysteem per 14 december
Geplaatst: 30 november 2022

Wij willen u informeren dat SGE Strijp per 14 december 2022 over gaat naar een nieuw telefoonsysteem. Dit houdt in dat u als patiënt in een wachtrij komt te staan en geen terugbel verzoek meer krijgt. We blijven u de optie aanbieden voor het aanvragen van herhaalrecepten en annulering van uw afspraak. We hopen dat we u met dit nieuwe systeem beter van dienst kunnen zijn.

Bekendmaking nieuwe naam
Bekendmaking nieuwe naam
Geplaatst: 25 november 2022

SGE en zorggroep DOH gaan vanaf 1 januari 2023 samen verder. Dat gebeurt natuurlijk onder een nieuwe naam!

Digitaal Dichtbij
Digitaal Dichtbij
Geplaatst: 24 november 2022

Via MijnGezondheid.net (online) en via de MedGemak app (mobiel) kunt u makkelijk en snel met ons in contact komen.